“Arabalı Vapur şimendifer” ile gurbete rahat dolaşma

Tatillerini baba ocağında geçiren gurbetçilerin benzeri kısmı, yaşadıkları ülkelere “arabalı tren” ile dönüyor.

Türkiye’dahi dinlence süresince aracını kullanan gurbetçiler, çevrim yolunda teferruatlı süre açkı aylamak istemedikleri amacıyla “arabalı vapur katar”i yeğleme ediyor.

Edirne Garı’nda araçlarını vagona yükleyip kompartımanlara geçerek dönme yoluna koyulan gurbetçiler, yolculuğun keyfini çıkarıyor.

Edirne’den kalkan “Optima Özel Ulak” Bulgaristan, Sırbistan, Hırvatistan, Slovenya güzergahından yaklaşık 35 saatte son durağı Avusturya’nın Villach şehrine ulaşıyor.

“20 saatlik sefer, trafik dolayısıyla 50 saat sürebiliyor”

Almanya’ya arabalı vapur trenle dönen Mehmet Özmen, AA muhabirine, 3 haftalık Türkiye tatilinin fena hâlde ve çabuk geçtiğini söyledi.

Memleketini gezdiğini ve akrabalarını musahabe ettiğini tamlayan Özmen, “Deminden bile dönme yolundayız. Arabalı trenle benzemek rahat oluyor. Yolculuk süresince dinleniyoruz. Çocuklarımız trende oyuncaklarıyla oynayabiliyor. Trenin yemekhanesi var, orada karnımızı doyurabiliyoruz. Seyahat sunturlu ve şen geçiyor. ” dedi.

Kara eliyle dönüşün 2 aktarılma sürdüğünü ifade fail Özmen, “Esmer uğrunda sürekli yönelteç sallıyorsun. Bir Tane şoför olunca elan pres oluyor, insanın uykusu geliyor. Amma hakeza trenle döndüğümüz devir istediğimiz ant yatıp uyuyoruz istediğimiz ant dinleniyoruz, bayındır oluyor.” diye niteleyerek konuştu.

Avusturya’ya revan Serdar Esas da tatilini memleketi Kırklareli’nde geçirdiğini dile getirdi.

Dönüşte arabalı treni tercih ettiğini anlatan Nesep, “Bu şekilde aşkın trafikte kalmıyorsun, fazla beklemiyorsun. Yata yata gidip geliyoruz. Henüz evire çevire oluyor. Zira karaca yolculuğunda 20 saatlik yol, trafik zımnında 50 saat sürebiliyor.” dedi.

“Arabalı trenle yorgunluğumuz elan birkaç oluyor”

Hollanda’ya dönen Erek Yazır ise 3 çocuğu olduğunu ve abat başvurmak istedikleri amacıyla arabalı treni tercih ettiğini dile getirdi.

Almanya’ya dönen Çokluk Uçan, 23 yıldır Türkiye’ye gelip gittiğini fakat ilk defa arabalı vapur treni tercih ettiğini anlattı.

Gurbet yolunun ince olduğunu tamlayan Uçar, “Bu posta dönüşü karadan yapmayışımın sebebi gümrükler çok kilolu. Haddinden Fazla kalabalık ve gelgel çok yunak. Trenle buradan Avusturya’ya gitmeyi tercih ettik. Trenin avantajı, ince süre direksiyon sallamıyoruz, gümrüklerde beklemiyoruz.” ifadelerini kullandı.

Kızı Selin ile arabalı treni tercih eden Bağlılık Ayrıntılı üstelik bu şekilde henüz birkaç yorulduklarını söyleyerek, “Henüz bayındır ediyoruz seçme konuda. Kompartımanda film izliyoruz, kardeş kardeş ediyoruz, pusula okuyoruz, acıktığımızda yemek yiyoruz.” diye niteleyerek konuştu.