Dünyayı bisikletle gezen iki mekân bilgin Munzur Vadisi’nde saf yaşamı araştırdı

Almanya’dan bisikletleriyle yola çıkan iki çevre bilgin, Tunceli’deki Munzur Vadisi Milli Parkı’nda natürel yaşamı inceledi.

Slovak Hanna Öllös ve Alman Jonas Sommer, ekosistemin önemine aksan açmak üzere yaklaşık 6 kamer ilk bisikletleriyle seyahat yapmaya değişmeyen verdi.

Almanya’nın Frankfurt kentinden Singapur’a akıllıca yola sâdır iki ekolojist (mekân bilim adamı), Çekya, Avusturya, Slovakya, Macaristan, Romanya ve Bulgaristan’ı geçerek Türkiye’ye geldi.

Bisikletle İstanbul özellikle almak üzere İzmit, Ankara, Adana, Hatay’a revan iki arkadaş, Adıyaman gezilerinin arkası sıra Tunceli’ye ulaştı.

Kentte cıvıl cıvıl natür fotoğrafçısı Hüseyin Çerden Çöpten ve Gaye Izin tarafından karşılanan iki çevre bilimci, tıpkısı müddet dinlendikten bilahare Munzur Vadisi Milli Parkı’nı görüşme etti.

Munzur Vadisi’nde tabii yaşamı inceleyip fotoğrafladılar

Yaklaşık 42 bin hektar alandan oluşan milli parkı gezen iki belde bilimci, yaptıkları tetkikat sırasında melez keçilerini ve endemik çiçek türlerini fotoğrafladı.

Çevre bilimciler, buradaki ziyaretlerinin peşi sıra Erzincan, Gümüşhane ve Trabzon rotasında akım edecek.

Hanna Öllös, AA muhabirine, doğanın korunması ve biyoçeşitliliği ulaşmak üzere ülkeleri gezmeye değişmeyen verdiğini söyledi.

Bisikletle yolculuk ederek doğayı daha bereketli tanıdığını anlatım fail Öllös, “Almanya’dan ayaklık çevirmeye başladık. Çekya, Avusturya, Slovakya, Macaristan, Romanya ve Bulgaristan’ı gezdikten sonradan Türkiye’ye geldik. Bütün bu ülkelerde tabiat korumacılar ile buluştuk. Altmıştan aşkın herif ve düzenleme merkeziyle görüştük. Yerel seviyede tabiat siper ve bununla ilgili endişeler ve konular üzerine yoğunlaştık.” dedi.

“Haddinden Fazla endemik nebat gördük”

Öllös, Tunceli’de dahi Munzur Vadisi Milli Parkı’nı seyran fırsatı bulduklarını ve doğaya hayran kaldığını dile getirdi.

Milli parkın, dirim bilimsel skala açısından haddinden fazla ensesi kalın olduğuna bel fail Öllös, “Yemeden Içmeden bu bölgede canlı ve ayrıksı bölgelerde göremeyeceğimiz çokça endemik nebat gördük. Milli parkta akarsuların vadilerde lacerem aktığını ve vadilerdeki gelişigüzel bölümde manzaranın nasıl değiştiğini gözlemledik. Burası bizi çokça şaşırttı ve bu manzarayı daha fazla keşfedip deneyimlemek için sabırsızlanıyoruz.” ifadelerini kullandı.

Jonas Sommer dahi arkadaşı Hanna Öllös ile doğanın korunması konusunda Avrupa’dahi düzentileme yürüttüğünü belirtti.

“Buranın manzarası ve biyoçeşitliliğiyle büyülendik”

Dünyanın muhtelif yerlerindeki katıksız güzellikleri örtmek üzere seyahate başladıklarını aktaran Sommer, şöyle konuştu:

“Türkiye’birlikte 2 kamer geçirdik ve burada çokça aşkın biyoçeşitlilik gördük. Kamu hayatlarını doğayı korumaya adamış bir nice insanla görüştük. Şu dakika 6 maaş seyahatimizin böylelikle Munzur Vadisi Milli Parkı’ndayız. Buranın manzarası ve biyoçeşitliliğiyle büyülendik. Şimdiye kadar bulunduğumuz sunu büyük milli parktı. Rehberler bize endemik bitkileri ve çandır keçilerini gösterdi. Rakımla gelişigüzel manzaranın ne büyüklüğünde değiştiğini gördük.”

Sommer, sonbaharın gelişiyle Munzur Vadisi Milli Parkı’nda ulam muhavvil ağaçların güzelliğinden çokça etkilediğini anlattı.