Reisicumhur Erdoğan Cumhuriyet Altını tarihinin bildirme iri içtimai basamak projesi lansman töreninde konuştu: (1)

Reisicumhur Recep Tayyip Erdoğan, Cumhuriyet tarihinin sunma şişman sosyal bölük projesiyle amaçlarının, önce kadem konutlarını maksimal 2 sene ortamında bitirip hak sahiplerine terhis etmek olduğunu belirterek, “Başvuruları yarın bakımından başlayacak ve ilk teşrin sonuna büyüklüğünde sürecek sosyal bölük projesinin ilk temelini yılbaşında atıyoruz.” dedi.

Erdoğan, Beştepe Millet Kongre ve Kültür Merkezi’nde planlı Cumhuriyet Altını tarihinin en şişman sosyal ev projesinin tanıtım töreninde aynı danışma yaptı.

Tarihin yeryüzü şişman sosyal konut kampanyasına öncülük eden Kasaba, Kentçilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile TOKİ’yi tebrik eden Erdoğan, sürece yardım verecek herkese teşekkürname etti, vatandaşların evleri, arsaları ve gelişim yerlerinin şimdiden görklü olmasını diledi.

Reisicumhur Erdoğan, güzeşte 20 yılda ülkeyi her alanda olduğu kabilinden basamak üretiminde de yüzyıllık hizmetlerle, eserlerle projelerle buluşturduklarını söyleyen Erdoğan, TOKİ tarafından hiçbir ülkenin manzara birlikte edemeyeceği bire bir atılımla yüzde 90’ı sosyal hane girmek amacıyla cemi 1 milyon 170 bin ev düz yazı ettiklerini ifade etti.

Ülkeye, çağın tam ihtiyaçlarıyla donatılmış dev hastaneler, on binlerce gelişim yeri, binlerce kamu binası, Avrupa standartlarının da üstünde stadyumlar, seçme kesimden koca amacıyla yüzlerce sosyal ve kültürel organizasyon kazandırdıklarını söyleyen Erdoğan, şehri site özne yer muhteşem unsurlar olan katıksız, tarihi ve kültürel mirası korumaya özel ehemmiyet verdiklerini belirtti.

Erdoğan, kendilerini maziyle buluşturan, faziletkâr mimarlık değer haiz evleri, dükkanları meydanları bildirme emin şekilde geleceğe taşıyacak adımlar attıklarını kaydetti.

“Çıkmaz güzelleştirme, alnaç yenileme çalışmaları yürütüyoruz”

Halen 45 ilde, 80 tarihi meydanı kültürel değerlerine akıllıca yerine yeniden ülkeye kazandırdıklarını anlatan Erdoğan, şunları söyledi:

“Konya’dahi Yıpranmamış Mevlana Meydanı ile tarihi yeniden periyot yüzüne çıkarıyoruz. Edirne’bile Mimar Sinan’ın emaneti Selimiye Camisi ve çevresini ayrımsız sakat günlerinde olduğu kabil baştan ayağa kaldırıyoruz. Bursa’üstelik Celil Cami’yi bile içine alan tarihi çarşı ve hanlar bölgesini canlandırma ediyoruz. Selçuklu şehri Bitlis’imizde köprülerimizi, hanlarımızı, medreselerimizi, meydanımızı içerisine benzeri bile ulus bahçesi koyarak düzenliyoruz. Başkentimizin ilk şişko basamak projesi olan Saraçoğlu Mahallesi’ni havuzu, parkları, yeşil alanları, anıt ağaçları ve tarihi binalarıyla özgün ve yemyeşil bir hayat alanı yerine şehrimize kazandırıyoruz. Tıpkısı şekilde Ankara Hergelen Meydanı, Erzurum Tarihi Meydanı, Yozgat Çapanoğlu Camisi, Kastamonu Nasrullah Camisi çevresiyle, Zonguldak, Muş, Kütahya, Isparta, Bingöl, Afyonkarahisar ve Kayseri’dahi restorasyon projelerimizi tarihe vefa, geçmişe saygı anlayışıyla sakır sakır sürdürüyoruz. Bunun yanında, Kızılcahamam Çarşısı’ndan Konya Alaaddin Caddesi’ne, Antakya Halas Caddesi’nden Trabzon Kaynak tarihi binalarına ve Beypazarı Sanatçılar Caddesi’ne büyüklüğünde yüzlerce sokakta güzelleştirme, cephe restorasyon çalışmaları yürütüyoruz.”

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, milyonlarca fidanla desteklenen, yeşil alanlarıyla gençlerin tatil ve kıraat mekanları haline gelen ulus kıraathaneleri ile yekpare 455 millet bahçesini üstelik şipşak nesir ettiklerini aktardı.

Vatandaşlar tarafından sahiplenilen kavim bahçelerinin, Türkiye’nin “Yeşile Okkalı Kentçilik Vizyonu”nun örnekleri yerine arsıulusal şehircilik ödüllerine müstahak görüldüğünü dile getiren Erdoğan, şunları kaydetti:

“Bütün bu çalışmalarla, TOKİ, sadece yapı işleyen benzeri alım olmanın ötesine geçerek, Türkiye’nin ve dünyanın sunu büyük toplumsal bakım yapıları arasına girmiştir. Tabiatıyla bunlarla yetinmedik. 2012 yılında toplamda 6,5 milyon yapıyı içeren, tarihimizin en nazik kentsel dönüşümünü başlattık. Elbette bütün bu nazik dönüşümün sahibi dahi muhatabı da yararlanıcısı birlikte milletimizin ta kendisidir. Zaman birlikte sizlerin huzurunda, içtimai göz odaklı kentçilik atılımlarımıza yeni tıpkı bölüt daha eklemenin mutluluğu içindeyiz. Bilindiği kabil 2019 yılında, geçmiş 50 bin adetlik, peşi sıra 100 bin adetlik iki toplumsal bölük projesi başlatmıştık. Bütün söylediğimiz gibi, bizim muharrik kuvvetimiz millettir. Bu projelere, 81 ilimizin herhangi bir köşesinden 2 milyonu çok vatandaşımızın başvurması, bizi elan büyük adımlara gönderme etmiştir. Hem yapılacak hane sayısını artırmaya hem bile kampanyayı sürekli kuzuluk getirmeye değişmeyen verdik. İşte bu lansman töreniyle, ülkemizin seçme yerinde yüz binlerce bakir sosyal konutun, göz arsasının ve hareket yerinin düz yazı sürecini başlatıyoruz. Başvuruları yarın itibarıyla başlayacak ve ekim kocaoğlan sonuna büyüklüğünde sürecek bu projelerin evvel temelini yılbaşında atıyoruz. Amacımız, önce kadem konutlarını maksimum 2 sene içre bitirip hak sahibi vatandaşlarımıza teyit etmektir.”

Mahalle kültürü, komşuluk ilişkileri gözetilecek

Reisicumhur Recep Tayyip Erdoğan, projelerin, yatay mimari esasıyla, dayanak noktası artı 3, zemin zait 4 yahut dayanç fazlalık 5 adına, depreme dayanıklı şekilde inşa edileceğini da aktardı. Erdoğan, “Projelerimizi, özellikle mahalle kültürünü, komşuluk ilişkilerini gözetecek, yeşili bilgili kılacak bire bir tatlılıkla hayata geçiriyoruz. Değme şeyden evvel bu gerçeğin altını özellikle çizmek istiyorum, bu kampanya, sayısı ve kalitesi itibarıyla dünyadaki genişlik nazik ev yatırımını anlatım etmektedir. Cumhuriyetimizin 100’üncü yılına böyle toptan ve tarihi önemde bir kampanyayla girmekten gurur duyuyoruz.” diye konuştu.