ANTALYA VALİSİ YAZICI 10 BİN 500 DEPREMZEDEYİ FARKLI İLLERDEKİ YURTLARA TAŞIDIK

ANTALYA Valisi Ersin Kalem Erbabı, kente gelen 154 bini aşkın depremzedenin ev, misafirhane ve otellerde kaldığını belirterek, Kimseyi üzmemeye çalıştık. Sivri yoğunluk olduğunda şehrimize mevrut tahminî 10 bin 500 vatandaşımızı kıygın etmemek için Burdur, Isparta’nın ardından Konya, Denizli, Uşak’taki yurtlara taşıdık dedi.

Kahramanmaraş ve Hatay merkezli depremlerin peşi sıra Antalya’ya, 154 bini fazla depremzede geldi. Depremzedelerin kısaca 74 bini otel, apart, pansiyon kadar yerlerde, 9 bini yurtlarda, 4 bini birlikte misafirhanelere yerleştirildi. Sarsıntı bölgesinden kente gelen 64 bini aşkın can üstelik şehrin makul yerlerinde tanıdıklarına mihman oldu. Alanya’da 45 bin 55, Manavgat’ta 47 bin 142 depremzedenin barınma ihtiyacı karşılandı. Ağır adına Alanya ve Manavgat’ta nazil depremzedeler, ekseriyetle apart, otel ve pansiyonlara yerleştirildi.

ÖĞRENCİLER YENİDEN OKULA BAŞLADI

Depremzede ailelerin okullarda eğitime başlayan çocuklarına giyit, kırtasiye yardımı yapıldı. Kente gelen 15 bin 348 öğrenciden 13 bin 421’inin okullara kaydı gerçekleştirildi. 1231 okulda 5 bin 295 ilkokul, 4 bin 862 ortaokul, 2 bin 373 ortaöğretim öğrencisi, yeniden yetişek-öğretime başladı.

Ocak ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü’nce otel, sıkı, misafirhanelerde konaklayan 59 bin 77 depremzedeye ruhsal destek verildi. Hastanelere 45 bin depremzede başvurdu. 427 depremzedenin hastanelerde tedavisi ise sürüyor. Keyif İl Müdürlüğü’nce 79 bin depremzedeye yerinde afiyet hizmeti sunuldu. 247 diyaliz hastasının merkezlere taşınması, tedavisi sürüyor.

OTEL İŞLETMECİLERİNE TEŞEKKÜR

Antalya Valisi Ersin Kalem birlikte depremzedeleri otellerinde mihman eden işletmecilerine teşekkürname etti. Kente mevrut depremzedelerin çoğunluğunun tahaffuz ihtiyacının otellerde karşılandığını anlatan Vali Kalem, Depremzede yoğunluğu, Alanya ve Manavgat’ta. Alanya’birlikte 26 bin 436 gönül otel evet dahi ensiz ve misafirhanede kalıyor. Çoğunluğu otellerde kalıyor. 24 bin 600 sevimli, Manavgat’ta otellerimizde kalıyor. 74 bin civarında mihman ağırlayan otel işletmecilerimize teşekkür ediyorum. Ev sahipliği yapıyorlar pres günlerde insanlarımızı konuk ediyorlar dedi.

‘KİMSE HARIS, AÇIKTA KALMADI’

Depremin 3’üncü gününden itibaren bölgeye 500 civarında otobüs gönderip, depremzedelerin taşınmasına bindi olunduğunu kaydeden Ilbay Yazıcı, şunları söyledi

Antalya adına üzerimize düşeni yaptığımızı değerlendiriyoruz. Depremin 3’üncü gününden itibaren bölgeye 500 civarında otobüs gönderdik. Otobüs ve transfer firmalarına teşekkürname ederim. Ücretsiz 20 bin civarında insanı gönderdiğimiz araçlarla taşıdık. Bu hizmetleri sunarken kimseyi üzmemeye çalıştık. Çılgın kükremek olduğunda şehrimize mevrut kısaca 10 bin 500 vatandaşımızı kıygın etmemek amacıyla Burdur, Isparta’nın ardından Konya, Denizli, Uşak’taki yurtlara taşıdık. İlk hafta müthiş kükremek olmuştu. Otellerimizin tıpkısı kısmı açılmamıştı. Oteller 15 Mart- 1 April kadar açım tarihi olduğu amacıyla bizi kırmadılar, hazırlandılar amma zamana ihtiyaç vardı. Kimse haris, açıkta kalmadı, herkese müzaheret ediyoruz. 90 binden fazla insanımıza giyim yardımında bulunduk ve yardıma bitmeme ediyoruz.

‘KİMSEYİ ÜZMEMEYE ÇALIŞIYORUZ’

Antalya’da depremzedeleri şen ettirmek, yaşadıkları travmayı daha aceleci atlatabilmeleri amacıyla gurur ve kuruluşlar, hususi sektörle gelişigüzel arkalama etmeye bitmeme ettiklerini vurgulayan Vali Muharrir, Yardımların devamını istiyoruz. Bölgeye 1700 taşımalık gönderdik. İnsanlarımıza hele konteyner göndermeye devam edelim. Sorumluluklarımızı iklim olarak adına getirmeye, kimseyi üzmemeye çalışıyoruz. İnşallah travmayı atlatmalarına yardım sunmuş oluruz diyerek konuştu.

Vali Musannif, depremlerden etkilenen vatandaşların barınma ihtiyaçlarını bastırmak amacıyla başlatılan ‘Evim Yuvan Olsun’ kampanyasına üstelik bindi istedi. Vali Yazıcı, ayrıca İller Bankası Toprak Müdürlüğü’nün misafirhanelerinde nazil 85 depremzedeyi konuşma edip, musahabe yaptı.