“Sakin kent” Perşembe karavan tutkunlarını ağırlıyor

Cıvıl Cıvıl’nun “rahat şehir” unvanlı Perşembe ilçesindeki Çaka Plajı, Avrupa’dan karavanlarıyla yola çıkıp Türkiye’yi gezen turistlerin rotasında yer alıyor.

Turist rehberi Günay Karakaş, AA muhabirine, özellikle Kovid-19 salgınından sonra karavan turizminin çok yaygınlaştığını söyledi.

Yabancı karavancıların sonuç dönemde Rusya ile Ukrayna arasındaki cenk sonrası Türkiye’ye henüz kesif gelmeye başladığını tamlayan Karakaş, karavanlarıyla Türkiye’yi ülfet fail ailelerin birçok turistik yere uğradığını, bunlardan birinin bile Perşembe ilçesi olduğunu anlattı.

Karakaş, turistlerin tarihi ve katıksız güzelliklerinden ekolojik ortam Kargaşa’ya bulunmak istediğini kaydederek, yeşili ve mavisiyle öne çıkan kentin karavancılar tarafından berenarı beğenildiğini vurguladı.

Bu karavancıların beyninde Almanya, Hollanda, İsviçre ve Avusturya’dan ailelerin yer aldığını nâkil Karakaş, büyüklük sayısının her güzeşte sene arttığını rapor etti.

Karataş, yabancı turistlerin gittikleri yerde arz beş altı iki akşam konakladığını, şehrin turizm noktalarını gezdiğini, yaz aylarında ise denize duhul fırsatı bulduklarını dile getirdi.

Karavancı ailelerin kentten çok kıvançlı ayrıldıklarına dikkati calip Karakaş, Karadeniz’bile Ordu ve Trabzon’de konaklayan bu ailelerin elan sonradan Gürcistan’a intikal yaptığını sözlerine ekledi.

Kamp işletmecisi Selçuk Oğuz Kelle ise serencam dönemde Ordu’ya gelen karavan tutkunlarının sayısında çok artım olduğuna belen etti.

Çaka Plajı’nda yerli ve yabancı karavancıları en dolgunca şekilde ağırladıklarını kaydeden Mir, “Alfabe ve kışıyla Kargaşa turizmine yardım sunmaya devam ediyoruz. Bundan yağlık de çok bahtiyar oluyoruz. Kalaba’ya mevrut karavancılara dernekevi ikramlarda bulunuyoruz ve turistik mekanları gezme imkanı sağlıyoruz. Böylecene bu insanlar Ordu kültürünü henüz iyi öğreniyor.” diye niteleyerek konuştu.