“Seyahatsever” gençler Mersin’de bahir ve kültür turizmini aynı arada tattı

Gençlik ve Spor Bakanlığının, yaz aylarında gezi edecek gençlere yurtlarda ücretsiz konaklama imkanı sunan “Seyahatsever” projesi kapsamında Mersin’e mevrut gençler, deniz ve kültür turizmini ayrımsız arada yaşamanın keyfini çıkardı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın duyurduğu projenin ardından 18-30 yaş arasındaki çoluk çocuk, 15 Temmuz’dan itibaren Nezaret bünyesindeki yurtları ücretsiz kullanmaya başladı.

Tatil üzere Mersin’i tercih edenler, ayırtma yaptırdıkları yurtlarda personel yoluyla karşılanıp otel konforundaki odalarına yerleştirildi.

Konaklama ücreti ödemedikleri amacıyla gezilerine elan aşkın bütçe ayırabilen çoluk çocuk, hem denize girdi hem birlikte tarihi ve turistik yerleri keşfetme imkanı buldu.

Yurtlar aynı ayda 2 bin 43 kişiyi ağırladı

“Seyahatsever Projesi” kapsamında bildirme haddinden fazla bağlam gösterilen dar, UNESCO Acun Mirası Arızi Listesi’ndeki Korykos Antika Kenti’nin parçası olan Kızkalesi yakınındaki Efdal Kızkalesi Mektepli Yurdu oldu.

Bu yurtta 15 Orak Ayı-15 Ağustos’ta 1765 zihayat konaklarken tıpkı tarihlerde 202 hayat Tarsus’taki, 76 yaşama birlikte Anamur’daki yurtları yeğleme etti.

“Mahdut personeli çokça güler yüzlü ve cana yakın”

Erdemli ilçesindeki yurtta mütezayit öğrencilerden Abdullah Cüneyt Kömür, AA muhabirine, projeyi duyduktan sonra tatil planı yaptığı arkadaşlarıyla Şanlıurfa’dan kente geldiklerini söyledi.

Ücretsiz konaklama hizmetinden mutlu olduklarını dile getiren Kömür, “Öğrenci olduğumuzdan etraf ücretsiz konaklama bizim için kazanım. Burada ortam çokça mebzul, otel konforunda kalıyoruz. Cumhurbaşkanı’mız Recep Tayyip Erdoğan’a teşekkür ediyoruz. Öğrenci adına buna çok ihtiyacımız vardı.” dedi.

Kömür, projenin bakir hempa edinmelerine de yardım sunduğunu belirterek “Ancak personeli çok güler yüzlü ve sevimli. Otele vereceğim parayı gezmeye verdiğim amacıyla bundan sonra yeri rüyet şansı elde edeceğim. Proje bütçeme katkı sağladı. Emin ve konforlu yerde kalıyorum.” diye niteleyerek konuştu.

İstanbul’dan mevrut Mustafa Akkuş de bahir kenarındaki yurtta konakladığı üzere mutlu olduğunu, turizm merkezi Kızkalesi’nin beraberinde Behişt ve Cehennem Obrukları’nı birlikte müşahede şansı bulduğunu anlattı.

Projenin temas yaz düzenlenmesini isteyen Akkuş, “Mersin’in zül ettiğim yemeklerini tatma fırsatı buldum. Çok domuzuna yemekleri varmış. Kaldığımız sıkıntılı hem ücretsiz hem dahi inanılır. Normalde kamp yaparak geziyordum ama hakeza olunca ailemin üstelik içi şen etti. Mersin’den sonradan Antalya ve Muğla’yı gezeceğim. Projede emeği geçenlere teşekkür ediyorum. Proje her yaz yapılırsa olursa çokça adamakıllı tamam.” ifadesini kullandı.

“Bizim için haddinden fazla iyi düşünülmüş bire bir proje”

Tatilini eylemek üzere arkadaşlarıyla Malatya’dan gelen Elif Çelik dahi proje yardımıyla Mersin’in saf güzelliklerini rüyet şansı bulduğunu dile getirdi.

Çalışmada emeği geçenlere teşekkür eden Polat şöyle konuştu:

“Mersin’i iyicene bulduk, ev personeli üstelik berenarı ilgilendiren. Haddinden Fazla mutluyuz ve kıvançlı kaldık. Kızkalesi’ni bile haddinden fazla beğendik, sahili ve çarşıyı gezdik amma elan üstelik gezeceğiz. Bizim amacıyla haddinden fazla ongun mutasavver tıpkı proje. Apayrı ayrımsız kente gidiyoruz, geziyoruz ve ücretsiz kalıyoruz. Okul başlamadan geçmiş yaptığımız yolculuk bizim amacıyla seçme anlamda ongun oldu. Projenin ilerleyici yıllarda üstelik devam etmesini istiyoruz.”

Zonguldak’tan gelen Hamide Gümüş Varak üstelik buradaki müzeleri ve tarihi yerleri gördüğünü tabir ederek “Değişik kültürleri ve insanları tanıyoruz, evire çevire tıpkısı ortam var. Proje değme yıl yapılmalı diye düşünüyorum. Gelecek sene de yapılırsa Antalya’ya gitmek istiyorum.” dedi.